Opvouwbare Di Blasi driewieler met lage instap de
R32.
DIBLASI OPVOUWBARE DRIEWIELERS MET LAGE
FRAMEBUIS, INSTAP de R32 HOLLAND-BIKES
|
Di
Blasi maakt al jaren opvouwbare driewielers.
De R32 driewielfiets is leverbaar in twee maten: de R32 SENIOR en de R32 JUNIOR driewieler,
beide met lage
instap.
De R32-maat heeft een verlaagde framebuis waardoor u heel makkelijk
kan opstappen. Ook de wielen zijn groot (Ø 48 cm) waardoor het
comfort hoog is, ook op een weg met ongelijke steentjes.
De hoogte van de framebuis is 19 cm vanaf de vloer.
Dit is vergelijkbaar met traplopen (traptreden zijn
20 cm hoog) Het is een mooie lage instap op deze driewieler.
Hij weegt 21 kg, ook
is een los te bestellen draagtas leverbaar.
Verder is hij uitgevoerd met: 20" aluminium millennium velgen met kunststof
spatborden, dubbele V brakes op het voorwiel en vijf versnellingen makkelijk
bij wind tegen of
in de heuvels.
Meer weten: kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina. |
|
|
|
WIJ GEVEN
OOK FIETSLES IN HOOGWOUD.
U wil het een keer proberen? Geen probleem,
maak een afspraak met ons en u bent welkom in Hoogwoud.
U heeft wel ervaring op een driewieler, dan is fietsles
niet nodig.
U heeft nog geen ervaring met een driewieler, dan is
fietsles vaak wel nodig.
Fietsles voor € 50,00 per uur.
Wat bieden wij u? U krijgt dan eerst
korte theorie uitleg.
en daarna gaan we het fietsen in de praktijk oefenen.
Eerst in een overdekte loods en bij mooi weer kan dat ook buiten op eigen
terrein en dijkweggetje.
Als u daarna besluit de fiets aan te kopen is de fietsles gratis.
Als u geen fiets aankoopt, omdat het niet
gaat of u gaat nog elders kijken zijn de kosten die u heeft gemaakt € 50,00
per uur.
Navraag aan de klanten heeft ons geleerd dat ze dit als heel positief
ervaren.
Meer weten? Kijk op de pagina met onze
fietsles.
KLIK HIER >>> Rijden op een driewielfiets voor de eerste keer
|
Uitgevouwen net zo groot als een gewone
driewieler met de grote 20" wielen en kunststof
spatborden.
Opgevouwen
net zo groot als een vouwfiets. en past daardoor in de kofferbak van elke
auto. |
Technische
gegevens |
Afmeting
opgevouwen: L x B x H |
69,5
x 28,5 x 64 cm |
Afmeting
uitgevouwen: |
wielbasis
100 cm
spoorbreedte 70,5 cm |
Maximale
breedte: |
69,5
cm |
Hoogte
van de framebuis (opstap) |
19
cm |
Kleuren: |
Ral 7016
Antracietgrijs |
Ral 5010
Blauw |
Ral 3020
Rood |
|
Banden
/ wielen 20 inch |
48
cm 20''
x 1.35 / rvs spaken en aluminium velgen |
Gewicht
van de fiets: |
21,4
kg |
Maximale belasting: |
100kg |
Tandwiel
achter: |
5
versnellingen (13/28)
/ index |
Tandwiel
voor: |
42
tands / 170 crank |
Remmen: |
2
stuks velgremmen (V-brakes)
één daarvan is uitgevoerd met parkeerrem |
Framemaat: |
Standaard |
Junior |
Cadet |
Zadelhoogte
vanaf de grond gemeten: |
92,5cm, 88 cm of 83,5 cm |
83,5 of 79 cm |
74 cm |
Zadel instel
baar in .... stappen. |
3 stappen |
2 stappen |
VAST |
Afstand tussen zadel en trapper in de laagste stand: |
82,5 cm, 78 cm of 73,5 cm |
73,5 cm of 69 cm |
64 cm |
Hoogte
van het stuur tot de grond |
100 cm |
100 cm |
90 cm |
Afstand tussen
punt zadel en de stuurstang |
43
cm |
43 cm |
39 cm |
Crank aantal
tanden en omtrek |
42 / 170 cm |
42 / 170
cm |
42 / 170
cm |
Standaard uitgevoerd
met: |
|
Leverbaar in
drie maten:
Klik op onderstaande foto voor meer
details (vergroting)
|
|
Prijzen: |
bestelnummer |
btw |
inclusief btw |
|
Driewieler DI BLASI R32
|
Z.R32.1 |
9% |
€ 1.789,00 |
|
Driewieler DI BLASI R32 junior
|
Z.R32.1 junior |
9% |
€ 1.789,00 |
|
Driewieler DI BLASI R32 cadet |
Z.R32.1 cadet |
9% |
€ 1.789,00 |
|
|
|
|
|
|
draag / opbergtas
voor R32 |
# 3500 |
9% |
€ 78,00 |
|
boodschappentasje voor
de R32 |
# 1252 |
21% |
€ 117,00 |
|
Draad mandje
voor achterop voor R32 |
# 3490 |
21% |
€ 60,50 |
|
Comfort Gel zadel overtrek/
hoes |
# 3660 |
9% |
€ 28,50 |
|
Opvouwbare pedaal met riempje en beugel per stuk |
# 3150 |
9% |
€65,00 |
|
Zadel met afneembare
rugleuning met afneembare zijsteunen met buikriem |
# 3045 |
9% |
€ 262,00 |
|
Deraiilleur schakelhandel
i.p.v. standaard draaigrip versnelling ** |
# 3110 |
9% |
€ 60,50 |
|
Eén vast tandwiel i.p.v. de
vijfversnelling met twistgrip ** |
# 3194 |
9% |
€ 61,00 |
|
Twee remmen met één remhandel
bedienen ** |
# 3130 |
9% |
€ 60,50 |
|
Achteruitkijkspiegel |
# 3470 |
9% |
€ 29,00 |
|
** uitsluitend af fabriek
i.v.m. speciale werkzaamheden |
De
fiets is inclusief 9% btw
Wij kunnen de fiets opsturen, maar wij willen graag dat u bij ons op de zaak
over uw aankoop beslist.
Als het dan wenselijk is kunnen wij hem verzenden, wij doen geen postorder.
Wij leveren dus af-magazijn.
De kosten van verzenden zijn in Nederland
€ 17,00. Naar België
€ 28,00
Bestelformulier.
|
Is het moeilijk om op een driewieler te
rijden?
Op een driewieler rijden is helaas niet hetzelfde als rijden op een gewone
fiets.
U heeft als kind ooit leren fietsen. Vanaf dat
moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en
remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u
regelen.
Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat ze met het stuur tijdens
het fietsen ervoor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uitgaan,
maar ook hun evenwicht bewaren. Een voorbeeld dat snel tot
de verbeelding spreekt: ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun
iets naar voren, u zult merken dat u naar voren valt, U wilt die
val voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kunt dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet
dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Ditzelfde geldt voor naar links of rechts leunen. Best wel vreemd dat
naar voren vallen oplost wordt door naar voren te lopen. Omgekeerd
kunt u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar
links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken.
Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.
Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht
raakt, zult u dit oplossen door even bij te sturen in de richting waar u
naartoe dreigt te vallen. Pas als het zwaartepunt weer in het midden
ligt kunt u recht gaan zitten. U houdt dus uw
evenwicht door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat
kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook de reden
dat u niet met uw fiets stil kan staan zonder met uw voet op de grond te
steunen.
Wat heeft dat nu
allemaal met een driewieler te maken? Heel veel! Dat komt
door de reflex vanuit uw kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen.
Als u bijvoorbeeld op de driewieler door een oneffenheid in de weg de
verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct
ingrijpen. Zij doen dit op een manier die u uzelf op jonge
leeftijd heeft aangeleerd en die op een gewone fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u
NIET heen moet, want op de
driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing.
De kleine hersenen hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naartoe moet.
Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet
voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.
U zult de kleine hersenen dit dus moeten gaan aanleren. Dat gaat vrij snel
als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar bij helpen.
Dat is ook de reden dat wij
graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te
bekijken maar ook uit te testen.
Heeft u een kennis met
een driewieler? Vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. Hij/zij kan u
hier zeker meer over vertellen.
Tevens kan u aan uw huisarts vragen of er bij u in de buurt fietslessen
worden gegeven, tijdens revalidatie wordt er veel gebruik gemaakt van
driewielers. Daar zou u les kunnen krijgen om ervaring op te doen. |
|
Het rijden in de praktijk :
Het wegrijden: Ga op de
fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin
rustig te trappen.
U hoeft uzelf niet eerst met uw voeten op gang te duwen, dat kan ook niet, u zou
zeker over uw eigen enkel heen rijden.
Het evenwicht: De fiets in evenwicht
houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf op het in evenwicht te houden.
Het lijkt op het in evenwicht houden op een krukje aan
boord van een boot. (zie
afbeelding 1)
De bocht door: Het stuur draaien is
voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar
de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan
een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het type terrein of weg waar u op rijdt kan het rijden bemoeilijken. Op
een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt, is er geen probleem; op een
straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot, zult u
merken dat de fiets schuin komt te staan Nu zult rechtop op de fiets moeten
blijven zitten. (afbeelding
1)
Het stoppen: U
hoeft uitsluitend te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar
om weer verder te fietsen.
Het afstappen: Zet eerst de handrem erop U kunt daarna veilig afstappen.
|
afbeelding:1.
blijf recht op de fiets zitten. |
Wat willen wij u
vertellen?
Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig
is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten zeker dat het te leren is door het gewoon te doen en dat u
dan een fantastisch sportieve fiets, heeft die al uw mobiliteitsproblemen
oplost. U blijft in beweging waardoor uw spieren en conditie op peil
blijven, wat zeker niet gebeurt als u in een elektrische uitvoering
gaat rijden.
Meer weten? Kijk op de pagina met onze fietsles.
KLIK HIER >>> FIETSLES |
|
|
|
|
Pedalen
met voetsteun/clip |
Boodschapenmandje # 3490 |
Draagtas
# 3500 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Onderdelen bestellen voor deze fiets kan door op de site van de fabriek
het juiste onderdeelnummer op te zoeken.
|